Ana Sayfa | İletişim | Haber Paylaşımı |
Millet Haber
Obama'dan Osmanlı Gafı IMF ile İpler Koptu Hakkari'de Hain Tuzat: 1 Asker Şehit  "Af PKK Talebidir, CHP Duruşunu Netleştirmeli"

Vejetaryenlik Kanseri Önlüyor

İngiltere ve Yeni Zelanda'dan bilim adamlarının yaptığı büyük bir araştırma, vejetaryenlerin et yiyenlere kıyasla kansere daha az yakalandıklarını ortaya koydu.
Haberi Yazdır 1 Temmuz 2009 15:31

Ancak bu bulgu, tüm kanser türleri için geçerli değil.

Vejetaryenliğin koruyucu özelliğinin, en fazla ölüme yol açan türlerden bağırsak kanserini kapsamadığı düşünülüyor.

60 bin deneğin katıldığı araştırma kapsamında kan, mesane, non-Hodgkin lenfoma, multipl myelom ve mide kanserlerinin vejetaryenlerde daha az geliştiği saptandı.

Denekler; vejetaryen beslenenler, sadece balık ve sebze yiyenler ve her tür eti yiyenlerden oluşuyordu.

Araştırma İngiltere Kanser Dergisi'nde yayımlandı.

Araştırmaya göre genel nüfusa bakıldığında her 100 kişiden 33'ü, hayatlarının bir döneminde kansere yakalanabilir.

Ancak et yemeyenlerde bu risk her 100 kişiden 29'una denk düşüyor.

Uzmanlar, et yiyenlerle vejetaryenler arasında lenf ve kan kanserlerine yakalanma oranlarının gözle görülür şekilde farklı olduğunu belirtiyorlar.

Kemik iliğinde görülen nadir kanser türlerinden multipl myelom vakalarına bakıldığında da vejetaryenlerin et yiyenlere kıyasla yüzde 75 daha az risk taşıdıkları gözlendi.

Mide kanseri türlerinde de çarpıcı sonuçlar alındı.

Vaka sayısı az olsa da balık ve sebze ya da sadece sebzeyle beslenenlerin, et de tüketenlere kıyasla üçte bir oranında daha az mide kanserine yakalandıkları gözlendi.

İşlenmiş etlerin mide kanserine yol açtığı daha önce başka araştırmalarda da görülmüştü.

Bu tür etlerin içeriğindeki bazı kimyasalların DNA'ya zarar verdiği, ayrıca yüksek ısıda hazırlandıklarından kanserojen madde üretiyor olabilecekleri düşünülüyor.

Balık ve sebze tüketenlerde ise aradaki farkın daha düşük olduğu belirtiliyor.

Uzmanlara göre bu farklar, net olmamakla beraber ya etin içeriğindeki mutasyona yol açan maddeler ve virüslerden ya da sebzelerin özel bir koruma sunmasından kaynaklanıyor olabilir.

Vejetaryen diyetler yağ oranı düşük, lif oranı yüksek bir beslenme rejimi sağlıyor ancak özellikle hayvansal gıdalarda bulunan B12 vitaminin takviye olarak yeterli miktarda alınması büyük önem taşıyor.

Raporun yazarı Prof. Tim Key...
 

Bu haber 468 kez okunmuş Haber henüz yorumlanmamış
YORUMLAR ( 0 ) YORUM EKLE
ERMENİSTAN SINIRI AÇILSIN MI?
EVET
HAYIR
D.KARABAĞ SORUNU ÇÖZÜLDÜKTEN SONRA
FİKRİM YOK
Toplam Katılım : 2337
Anket Sonuçları
Provokasyon Mu, Terör Mü?
Teröre kalkıp da provokasyon demek ne kadar da yanlış bir tavırdır, fakat anlaşılmıştır ki bu davranışlar bilinçli olarak yapılıyor. Teröristlerin eylemleri önemsiz, normal ve alışılmış bir olaymış gibi gösteriliyor.
9 Aralık 2009
AGB Bilişim Teknolojileri ve Güvenlik Sistemleri